Solis Tractors marktleider in Nederland
Solis Tractors, ’s werelds vijfde grootste tractorbedrijf, is sinds kort marktleider in Nederland onder de 30 pk-tractoren. Daarnaast behaalt het bedrijf een marktaandeel van 31 procent binnen de branche, en is daarmee het snelst groeiende tractorbedrijf in Nederland in dit segment. Om verdere groei in Europa te realiseren opent Solis Tractors haar hoofdkantoor in Nederland vanwege de goede infrastructuur en bereikbaarheid.
Sinds de oprichting in 1969 heeft het moederbedrijf van Solis Tractors, International Tractors Limited (ITL), een enorme groei doorgemaakt door uit te breiden naar meer dan 135 landen. Op dit moment is Solis marktleider in Europa op het gebied van op maat gemaakte tractoren, geheel volgens de wens van de klant. Solis is op dit moment marktleider in meer dan tien Europese landen waaronder Duitsland, Frankrijk en België, met een breed scala aan tractoren van 16-120 pk. Het bedrijf heeft inmiddels meer dan 1.100.000 klanten.
Europese groei
Boeren moeten vandaag de dag een maximale productiviteit realiseren tegen minimale kosten. De tractoren van Solis helpen de boer bij deze uitdaging. De tractoren zijn robuust, efficiënt en eenvoudig te bedienen. Ze staan bekend als de zwaarste in de branche, zijn geschikt voor elk terrein en zijn soepel te bedienen. Bovendien zien de tractoren er aantrekkelijk uit. Dr. Deepak Mittal, Managing Director Solis Tractors, is trots op de Europese groei van het bedrijf. “Het is mooi om te zien dat Europese boeren Solis-tractoren omarmen. Het is het mooie resultaat van jarenlange contacten met boeren en hen te voorzien in innovatieve en efficiënte oplossingen voor hun dagelijkse werk.”
Het assortiment bestaat uit onder andere tuintractoren, compacte tractoren en mini tractoren. Ook biedt het bedrijf handige tools voor landbouwimplementatie zoals een voorlader zodat de tractor ook een helpende handt biedt tijdens andere werkzaamheden. “Solis Tractors begon bescheiden in Nederland, maar is inmiddels marktleider. Dit komt mede door de mond-tot-mondreclame van enthousiaste boeren die de kwaliteit van de tractoren dagelijks ervaren”, besluit Mittal.