
Nieuw Triple Triangle-logo voor Massey Ferguson


Massey Ferguson, een wereldwijd merk van AGCO is verheugd om een frisse nieuwe look aan te kondigen voor het iconische Triple Triangle-logo en de nieuwe 'Born to Farm' merkidentiteit om haar 175-jarig jubileum in 2022 te vieren.
"Massey Ferguson biedt agrariërs over de hele wereld slagvaardige en betrouwbare machines sinds de oprichting bijna 175 jaar geleden. Slechts enkele wereldmerken kunnen zo'n blijvende impact claimen in de agrarische industrie. Massey Ferguson is echt 'Born to Farm', aldus Eric Hansotia, CEO van AGCO Corporation.
Luis Felli, Senior Vice President en General Manager voor Massey Ferguson voegt toe: "Massey Ferguson beweegt mee van een pure fabrikant van landbouwmachines naar een leverancier van slagvaardige en betrouwbare ervaring die de beste waarde biedt voor boeren en hun bedrijf winstgevender en duurzamer maakt. Deze wereldwijd consistente, ‘farmer-first aanpak’ stelt klanten in staat om de transformatie van het merk op een unieke manier wereldwijd te ervaren."
"2022 wordt hét jaar van het nieuwe Massey Ferguson wereldmerk", zegt Francesco Murro, Massey Ferguson Vice President Global Marketing. "We denken al aan een nieuw logo sinds we de MF NEXT Concept onthulden op Agritechnica 2019. MF New Era begon tot leven te komen met de lancering van de MF 8S in juli 2020, gevolgd door de lancering van een breed scala aan nieuwe modellen in de afgelopen 18 maanden, waaronder onze Born to Farm Digital Event van september 2021. November is een iconische maand voor het merk, exact 63 jaar na de presentatie van het merk en het iconische logo. Terwijl we de 175e verjaardag van Daniel Massey's eerste werkplaats voor landbouwmachines in 2022 vieren, vonden we het de perfecte tijd om het logo op te frissen en tegelijkertijd een nieuwe betekenisvolle slogan te introduceren."

De Massey Ferguson Triple Triangle - Het meest herkenbare icoon uit 1958
"De drievoudige driehoek is een sterk icoon dat sinds 1958 Massey Ferguson belichaamt. Ons nieuwe logo is een mix tussen ons sterke erfgoed en frisse merkwaarden. De drie driehoeken overlappen elkaar om de wederzijds waardevolle relatie en het vertrouwen tussen klanten, dealers en het merk te vertegenwoordigen", voegt de heer Murro eraan toe.
"Als één Massey Ferguson Global Team willen we landbouwactiviteiten over de hele wereld makkelijker, winstgevender en duurzamer maken", zegt Alfredo Jobke, Director Marketing Global Massey Ferguson. "We willen dit nieuwe logo gebruiken om boeren meer dan ooit uit te nodigen om deel uit te maken van de Born to Farm Massey Ferguson-familie. We hebben ook van deze gelegenheid gebruik gemaakt om over te stappen op een modern, strak ontwerp, terwijl we het logo leven geven door de interactie van drie driehoeken die in elkaar grijpen. Door het te tekenen met een enkele, solide en eenvoudige lijn, ontstaat het gevoel van beweging. Het platte ontwerp is een weerspiegeling van onze huidige digitale wereld, waardoor we het logo kunnen benutten om het tot leven te brengen voor onze websites, applicaties op smartphones en smartwatches en zelfs op de displays in de machines zelf."
"In september 2021 tijdens het Born to Farm event was de eerste uiting van dit nieuwe logo en de slogan 'Born to Farm' al te zien. De positieve feedback en het geweldige enthousiasme dat we ontvingen, gaf ons dat zetje om er echt voor te gaan. De nieuwe slogan brengt onze unieke merkwaardepropositie over en onderscheidt Massey Ferguson in de markt en in de branches die we bedienen", aldus de heer Murro.
Nieuwe Global Massey Ferguson Brand Identity uitgerold in 2022
Het nieuwe logo zal wereldwijd geleidelijk worden geïmplementeerd. Het wordt al op enkele plekken weergegeven zoals onze digitale kanalen en zal worden toegepast in al het marketingmateriaal van Massey Ferguson. Met deze verandering leven we toe naar het vieren van de 175e verjaardag die in januari 2022 begint.
Het Massey Ferguson-logo en de nieuwe tagline ‘Born to Farm’ bieden ons een unieke kans om de belangrijkste boodschappen van het merk opnieuw af te stemmen om ons te concentreren op de farmer-first benadering en de slagvaardige, betrouwbare, toegankelijke en duurzame merkdrivers. We zullen een stapsgewijze introductie implementeren in onze faciliteiten, fabrieken en kantoren over de hele wereld, evenals in onze Massey Ferguson Dealernet vanaf 2022.
Bron: Massey Ferguson