
Walkaround nieuwe Deutz Fahr 8280 TTV #alwaysontractor

De 8280 TTV is uitgerust met een geheel nieuwe Deutz 6-cilinder motor met 6,1 liter inhoud en een dubbele turbo. Hij is ontworpen voor maximale prestaties en efficiëntie. Het geavanceerde, van oliegesmeerde injectiepomp voorziene, common-rail-systeem voldoet aan de eisen van de EU Stage V-emissienorm. Het werkt met een hoge injectiedruk van 2.000 bar die de verbranding van brandstof en AdBlue optimaliseert en resulteert in een dynamisch motorgedrag met een hoog respons. Zo zorgt de goed afgeronde koppelcurve voor hoge vermogensreserves bij lagere motortoerentallen.
Om stikstof te reduceren worden de uitlaatgassen gezuiverd met een uitlaatgasnabehandelingssysteem voorzien van een passief roetfilter en het innovatieve Selective Catalytic Reduction (SCR)-systeem. Olieverversingsintervallen van 1000 uur voor de motorolie en 1500 uur voor de hydrauliekolie en met eenvoudige toegang verlagen de bedrijfskosten en verhogen de beschikbaarheid van de machines. Zeer soepel lopende assen dankzij de optionele gewichtsbalans garanderen een hoog rijcomfort en een laag geluidsniveau.
Beeld: Trekkerweb