
De #alwaysontractor; de Deutz Fahr 8280 TTV

De 8280 TTV is uitgerust met een geheel nieuwe Deutz 6-cilinder motor met 6,1 liter inhoud en een dubbele turbo. Hij is ontworpen voor maximale prestaties en efficiëntie. Het geavanceerde van oliegesmeerde injectiepomp voorziene, common-rail-systeem voldoet aan de eisen van de EU Stage V-emissienorm - het werkt met een hoge injectiedruk van 2.000 bar die de verbranding van brandstof en AdBlue optimaliseert en resulteert in een dynamisch motorgedrag met een hoog respons. Zo zorgt de goed afgeronde koppelcurve voor hoge vermogensreserves bij lagere motortoerentallen.
Om stikstof te reduceren worden de uitlaatgassen gezuiverd met een uitlaatgasnabehandelingssysteem voorzien van een passief roetfilter en het innovatieve Selective Catalytic Reduction (SCR)-systeem. Olieverversingsintervallen van 1000 uur voor de motorolie en 1500 uur voor de hydrauliekolie en met eenvoudige toegang verlagen de bedrijfskosten en verhogen de beschikbaarheid van de machines. Zeer soepel lopende assen dankzij de optionele gewichtsbalans garanderen een hoog rijcomfort en een laag geluidsniveau.
De nieuwe 8280 TTV biedt volledige flexibiliteit met standaard keuze uit drie aftakassnelheden: 540ECO/1000/1000ECO. In combinatie met de dualspeed frontaftakas (1000/1000E) kunnen meer uiteenlopende werkzaamheden uitgevoerd worden op een efficiënte manier. De belasting die door het aangekoppelde werktuig op de achter aftakas wordt uitgeoefend wordt automatisch in een fractie van een seconde gemeten waar de inschakeling van de aftakaskoppeling op wordt afgestemd. De agressiviteit van de inschakeling van de aftakas kan worden aangepast in de iMonitor 3. De Eco PTO bespaart tot 18% op het brandstofverbruik en de proportionele aftakas biedt bescherming van de aandrijflijn voor zowel de tractor als het werktuig.
De gehele aftakasunit kan voor elk onderhoud worden verwijderd zonder dat de tractor hoeft te worden gedemonteerd.
De cabine
De nieuwe 8280 TTV is een werkmachine met een hoog comfort, zelfs bij uitdagende werkzaamheden. Pneumatische cabinevering, automatisch klimaatsysteem, het gebruik van hoogwaardige materialen en de ruimte van de cabine van de nieuwe 8280 TTV zorgen voor een uitnodigende, comfortabele en productieve werkomgeving. Het ergonomische ontwerp van de bedieningsknoppen, de logische indeling en de duidelijk gepresenteerde informatie maken het rijden met de trekker veel gemakkelijker en veiliger. De cabine is losgekoppeld van de nieuw ontworpen motorkap, die de warmte, trillingen en het geluid uit de cabine houdt en het comfort van de bestuurder naar een hoger niveau brengt.
Dankzij de nieuwe MaxView-voorruit en de grote ramen aan de zij- en achterkant van de trekker heeft de chauffeur een optimaal overzicht en controle over alle werktuigen. Krachtige led-verlichting met 50.000 lumen versterkt het overzicht onder alle omstandigheden van buitenaf.
De nieuwe analoge, digitale kleuren- en TFT-technologie van het InfoCentrePro biedt de bestuurder in alle situaties duidelijke informatie. Dankzij de mini-MMI kunnen alle trekkerinstellingen eenvoudig worden aangepast.
Om de luchtstroom en het rijcomfort in de MaxiVision-cabine te optimaliseren is de airconditioning volledig herzien en geoptimaliseerd. Aan de bovenzijde van de ventilatoren zijn aircoroosters gemonteerd om het geluid van de luchtstroom te verminderen, waarmee toch de hoge luchtstroom wordt behouden. Bovendien zijn er twee extra luchtopeningen in de stuurkolom geïntegreerd voor een betere luchtverdeling in de cabine.
Bron: DEUTZ-FAHR