JOZ verandert de wereld van de veehouder
![](http://d3ncyx4db87lab.cloudfront.net/03/51/446/image1.-detail.jpg)
JOZ verandert de wereld van de veehouder
JOZ, specialist in stalreiniging, staat aan de vooravond van een belangrijke periode van vernieuwing en verandering. Net als 65 jaar geleden toen het Westwoudse bedrijf geschiedenis schreef met de introductie van het allereerste mestafvoersysteem. JOZ transformeert zich de komende tijd van een productiegeoriënteerd naar een kennisgeoriënteerd bedrijf. Wij werken aan een hogere intelligentie van onze producten, processen en organisatie, aldus Rick Elling, algemeen directeur. En dat heeft grote gevolgen voor de moderne veehouder.
JOZ komt met een nieuw portfolio aan slimme, mobiele robots voor in de stal. Daarnaast wordt de serviceverlening een zaak van coachen en ontzorgen. Zowel de veehouder als de dealer gaan profiteren van het nieuwe Coach & Careprogramma van JOZ. Binnen dit programma komt de nadruk te liggen op preventie. Een storing is voor een veehouder een regelrechte ramp, licht Elling toe. Alle processen in de stal moeten vlekkeloos verlopen, dag en nacht. Dan is het van veel waarde dat onze moderne technologie een storing al signaleert voordat die zich echt heeft aangediend.
Naast de veehouder wordt ook de dealer ontzorgd met het Coach & Careprogramma van JOZ. Elling: Stel dat een dealer onderdelen vervangt bij een van onze mobiele robots, dan zorgt het systeem er in de toekomst voor dat de dealer deze onderdelen automatisch opnieuw krijgt aangeleverd. Hij hoeft dat zelf niet in de gaten te houden.
Service wordt dus een kwestie van ontzorgen. Bovendien neemt JOZ de belangrijke taak op zich om de veehouder en dealer volledig te ondersteunen bij het gebruik van zijn producten. Elling geeft een voorbeeld: Onze mobiele robots gaan met elkaar communiceren, zodat ze in de stal kunnen samenwerken. Dat maakt het werk voor de veehouder een stuk effectiever.
De dealers kunnen onder andere ook rekenen op ondersteuning bij de planning en uitvoering van onderhoud.
JOZ wil een lerende organisatie zijn, waarin innovatie een continu proces is. Daarvoor maakt het bedrijf dankbaar gebruik van de kennis en ervaringen van alle bij JOZ betrokken partijen, dus de veehouders, dealers en eigen medewerkers. Als het inbrengen en implementeren van ideeën voor vernieuwingen en verbeteringen een continu proces wordt, werken de JOZ-producten en diensten altijd volgens de laatste technologie.
Veehouder én dier staan bij ons centraal, zegt Elling. Met onze oplossingen en diensten voor de stal behouden wij een natuurlijke omgeving van het dier en verbeteren we de efficiëntie van de veehouder. Klanttevredenheid staat op ons netvlies gebrand. Om onze klanten tevreden te houden, is het nodig dat onze producten en diensten een belangrijke en zichtbare toegevoegde waarde bieden. Kwaliteit en duurzaamheid staan hierin voorop. Alleen als wij hierin voorop blijven lopen in de markt, kunnen we het de veehouders en dealers zo gemakkelijk mogelijk maken.
Meer info: http://www.joz.nl
Bron: JOZ BV