
Deutz-Fahr 6W Profi Powershift

Deutz-Fahr presenteert op Agritechnica 2019 trots het nieuw ontwikkelde 6W Profi Powershift-assortiment om te voldoen aan de steeds specifiekere behoeften van de landbouwmechanisatie in opkomende landen (niet EU-landen).
De reeks omvat tractoren van middelhoog tot hoog vermogen en bestaat uit drie modellen: 6135 W, 6155 W en 6175W Profi PS. De machines van de nieuwe reeks zijn uitdrukkelijk ontwikkeld om, gehuld in een actueel jasje, maximale betrouwbaarheid en prestaties te garanderen met een hoog comfortniveau en lagere bedrijfskosten ten opzicht van de concurrentie.
Het aanzienlijke maximaal toegestane gewicht, samen met een wielbasis van een indrukwekkende 2,82 m en de mogelijkheid om aan de voorkant 730 kg aan ballastgewichten te monteren (naast nog eens in totaal 1340 kg op de achterwielen) zijn overige kenmerken die bewijzen dat de 6W Profi Powershift-serie geschikt is voor het zware werk.
Dankzij de montage van de Deutz 6-cilinder van de TCD 2012-serie met elektronisch geregelde DCR-injectie en Common Rail van maximaal 1600 bar, voldoen de nieuwe modellen (met een maximaal vermogen van respectievelijk 141, 163 en 177 pk) allemaal aan de Stage III A-emissievoorschriften. Deze motoren onderscheiden zich door de aanwezigheid van een turbocompressor met intercooler en waste-gate klep en beschikken voor de koeling over een hoogrendement radiateursysteem. Wat de prestaties betreft vallen de machines op door hun grote flexibiliteit, lage verbruik, lange levensduur en hoge prestaties met een hoog koppel (ook bij een laag toerental). De Common Rail DCR maakt gebruik van twee door de motorolie gesmeerde en in het blok "ondergedompelde" injectiepompen die leiden tot hoge betrouwbaarheid, laag geluidsniveau en minder trillingen. Om verzekerd te zijn van een hoog uithoudingsvermogen, heeft de 6W Profi Powershift-serie standaard een dieseltank van 260 liter, waaraan een optionele tank van 95 liter kan worden toegevoegd.
Degelijkheid, betrouwbaarheid en uitstekende prestaties zijn de meest opvallende kenmerken van de beproefde ZF-transmissies met zes Powershift-overbrengingsverhoudingen die, onderverdeeld over vier groepen, 24 versnellingen vooruit en 12 achteruit opleveren. Optioneel kunnen de beschikbare overbrengingsverhoudingen met een vijfde groep worden uitgebreid naar 30+15. De elektrohydraulische omkeerinrichting is standaard; indien gewenst kan met toepassing van de SenseClutch de omkeer agressiviteit op vijf verschillende niveaus worden afgesteld. De tractie is zelfs onder de meest uitdagende werkomstandigheden optimaal dankzij de nieuwe elektrohydraulische bediening voor het inschakelen van de voorwielaandrijving en de vergrendeling van het achterdifferentieel. Het voordifferentieel heeft standaard een automatische slipbeperking van 45% maar in dit geval kunnen we op verzoek ook de elektrohydraulische vergrendeling van 100% aanbrengen. Voor een verdere verbetering van de productiviteit en efficiëntie bij zwaar werk, is optioneel het ASM (Axle System Management) voorzien dat, afhankelijk van de werkomstandigheden, automatisch de voorwielaandrijving in- en uitschakelt en de differentiëlen vergrendelt.
Een verdere bijdrage aan de veelzijdigheid van de nieuwe 6W Profi PS-serie wordt geleverd door het krachtige en uiterst modulaire hydraulische systeem dat, dankzij de beschikbaarheid van meerdere configuraties aan elke specifieke behoefte kan voldoen. De reeks, die is samengesteld met "premium"-componenten, heeft achter twee mechanisch bestuurde hydraulische verdeelventielen (4-wegs), die optioneel kunnen worden uitgebreid tot 4 (8-wegs). U kunt, optioneel, op één van deze twee extra verdeelventielen gebruikmaken van de debietregelingsfunctie en van een vrije Power Beyond retour. De reeks monteert standaard twee hydraulische pompen: de eerste, van 42 l/ min, bedient de stuurbekrachtiging en hulpcircuits, terwijl de andere, een tandwielpomp van 84 l/ min, het hydraulische hoofdcircuit bestuurt. Voor deze laatste functie is optioneel ook een model met een hogere capaciteit van 110 l/ min beschikbaar, of een geavanceerde Load Sensing-versie met een debiet van zelfs 120 l/ min. De achterhef wordt elektronisch geregeld en is gecombineerd met een 3-puntskoppeling van Cat. II/III waarvan de basisversie al een opmerkelijk hefvermogen van 6200 kg levert (in de buurt van de snelkoppelingen), daarnaast kunt u, indien gewenst, de prestaties verbeteren door toevoeging van twee externe hulpcilinders, om de 9700 kg te bereiken. Voor een nog grotere veelzijdigheid van de machine is er de optionele fronthef met driepuntskoppeling van cat. II en maximaal hefvermogen van 3850 kg.
Standaard voorziet de PTO de combinatie van 540 en 1000 tpm, met proportionele elektrohydraulische inschakeling met automatische load sensing. Voor de voorkant is er de optionele PTO van 1000 tpm, eveneens met geleidelijke elektrohydraulische inschakeling. Voor markten die specifiek om voor het transport bestemde tractoren vragen, hebben we ook vereenvoudigde versies, zonder driepuntskoppeling.
De achterassen zijn van het Heavy Duty-type met een nieuw en verbeterd remsysteem met meerdere remschijven in oliebad; door simpelweg op de rempedalen te trappen, wordt de remwerking integraal. Ook de Powerbrake, een ware rembekrachtiging die ook bij een uitgeschakelde motor tot 10 noodremmen garandeert, is standaard.
De bestuurdersplek van de 6W Profi Powershift-serie voldoet aan de laatste ergonomische normen. De tractoren zijn standaard uitgerust met een nieuwe mechanisch geveerde stoel; het dashboard is gemonteerd aan de verstelbare stuurkolom, waardoor u altijd een optimaal zicht heeft op de belangrijke parameters. De werkomgeving is comfortabel en aangenaam dankzij de aanwezigheid van de InfoCentres met grotere displays. Op verzoek kan een comfortabele opklapbare passagiersstoel worden gemonteerd; de airconditioning is standaard en verspreidt de lucht via 12 in richting verstelbare ventilatieopeningen. De twee cabinefilters bevinden zich slim aan de zijkanten van het dak en worden beschermd door kappen die voor het schoonmaken makkelijk kunnen worden verwijderd. Twee interne filters dienen voor de recirculatie van de lucht en houden de reeds gekoelde lucht schoon.
Meer info: http://www.deutz-fahr.com
Bron: DEUTZ-FAHR