
New Holland Agriculture T6 Dynamic Command met nieuwe, krachtige transmissie

- Uitbreiding van de bekroonde serie T6 trekkers
- Dynamic Command: efficiëntie in het hart van de transmissie
- Functies voor productiviteit, eenvoudige automatisering
- Superieur comfort voor de gebruiker, minder input van de bestuurder, hoger rendement
Uitbreiding van de bekroonde serie T6 trekkers
New Holland Agriculture heeft de T6 serieaangevuld met de nieuwe T6 Dynamic Command, een multifunctionele trekker voor verschillende toepassingen. Deze nieuwe T6.145, T6.155, T6.165 en T6.175 zijn de enige modellen op de markt in dit segment met de nieuwe acht-traps halfautomatische Powershift transmissie. Deze veelzijdige trekkers vormen een aanwinst voor elk machinepark, of het nu gaat om akkerbouw, veeteelt, zuivelbedrijven, loonwerkers of activiteiten met hooi en hakselen.
Met de nieuwe modellen biedt New Holland nu nog meer keuzemogelijkheden. Gebruikers die op zoek zijn naar basistechnologie in een trekker die vooral wordt gebruikt voor toepassingen op het erf en lichte toepassingen op het veld in de buurt van het landbouwbedrijf, kunnen kiezen voor de T6 16x16 Electro Command met vier-traps halfautomatische Powershift. Landbouwers die een multifunctionele trekker zoeken voor grondbewerking en transport, kunnen kiezen voor de nieuwe T6 24x24 Dynamic Command. Gebruikers die veelzijdige toepassingen uitvoeren waarbij nauwkeurige snelheden van belang zijn, vinden de oplossing in de bekroonde T6 Auto Command met continu variabele transmissie.
T6 Electro Command |
T6 Dynamic Command |
T6 Auto Command |
Max. pk (* met EPM) |
Nominaal vermogen pk |
T6.125 |
|
|
125 |
115 |
T6.145 |
T6.145 |
T6.145 |
145* |
115 |
T6.155 |
T6.155 |
T6.155 |
155* |
125 |
T6.165 |
T6.165 |
T6.165 |
165* |
135 |
T6.175 |
T6.175 |
T6.175 |
175* |
145 |
Sean Lennon, directeur van de productlijn trekkers, legt uit: "New Holland heeft een uitstekende reputatie om klanten in dit segment een ruime productkeuze te bieden, die steeds meerwaarde oplevert, van de 90-reeks FiatAgri, TS- en TS-A modellen tot de huidige T6 trekkers. Dynamic Command brengt nu nog betere technologie naar de sector. Er is nu ongetwijfeld een T6 voor elke klant en elk landbouwbedrijf."
Efficiëntie in het hart van de transmissie: Dynamic Command
De Dynamic Command transmissie is door New Holland zelf ontworpen en wordt gebouwd op een nieuwe, specifieke productielijn in de fabriek van New Holland in het Italiaanse Modena. Controles volgens World Class Manufacturing garanderen een consequent hoge kwaliteit die gemeten wordt door het hele productieproces, van de machinale bewerking tot de eindtests.
Wat betreft het ontwerp, verbetert de gloednieuwe 24x24 Dynamic Command ongetwijfeld de efficiëntie. Er is minder vermogen nodig om de transmissie te besturen, waardoor de klant een hoger werktempo kan aanhouden met een zuiniger brandstofverbruik. In de kern van de acht-traps halfautomatische Powershift transmissie met drie groepen zit het concept van de dubbele koppeling, waarmee naadloos kan worden geschakeld, net zoals bij de Auto Command transmissie.
De vier oneven versnellingen en één koppeling bevinden zich op één as, de vier even versnellingen en de andere koppeling zitten op een tweede as. Het vermogen wordt dan gewoon gemoduleerd tussen de twee koppelingen. Terwijl een oneven versnelling wordt ontkoppeld met één koppeling, schakelt de tweede koppeling de even versnelling in. Zo verloopt het schakelen vlot, eenvoudig en uiterst efficiënt.
Specifieke koppelingen voor vooruit en achteruit garanderen een gecontroleerde Power Shuttle, zelfs op steile hellingen, wanneer het koppelen automatisch gebeurt.
Vermogensverlies wordt verder beperkt door het gebruik van een smeerpomp met variabele cilinderinhoud, die slechts het benodigde olievolume aanvoert, een klein detail dat bijdraagt aan de algehele efficiëntie.
Laag brandstofverbruik
Deze efficiënte transmissie met dubbele koppeling in combinatie met de NEF 4.5 l-motor met ECOBlue Hi-eSCR (hoogefficiënte Selectieve Katalytische Reductie) behaalde een brandstofverbruik van slechts 258 g/kWh en 23 g/kWh AdBlue in de DLG PowerMix 1.0-test. Dit is het laagste ooit gemeten tijdens een test met een landbouwtrekker met vier cilinders: een 9 procent lager brandstofverbruik. Uit de test bleek ook de efficiëntie van de aandrijflijn van de T6 Dynamic Command, met 93 procent motorvermogen beschikbaar bij de aftakas.
Onafhankelijke externe bronnen van bovenstaande data: DLG test reports http://www.dlg.org/tractors.html en UK Profi International The Farm Machinery Magazine.
Functies voor productiviteit, eenvoudige automatisering
Met de nieuwe T6 Dynamic Command is het eenvoudig om een hele dag lang intensief te werken met tal van nieuwe functies:
- Smart Range Shift: zorgt ervoor dat bij het schakelen tussen twee groepen altijd de juiste versnelling wordt gekozen. Eventuele overlappende versnellingen tussen twee groepen worden overgeslagen, wat resulteert in een snelle acceleratie.
- Dynamic StartStop: dit is de perfecte functie om het werk voor de bestuurder lichter te maken, vooral wanneer de trekker vaak stopt, bij voorladerwerk of tijdens transport. Trap gewoon het rempedaal in en de trekker zal vertragen en tot stilstand komen. Het is niet nodig om in neutraal te schakelen of het koppelingspedaal in te trappen. Laat het rempedaal los en u kunt verder rijden, dankzij de eenvoudige, doeltreffende automatisering.
- Auto Shift: zorgt ervoor dat automatisch wordt geschakeld op basis van aanpasbare drempelwaarden voor het motortoerental. Afhankelijk van de taak kiest de operator in welke mate het motortoerental kan dalen voordat de verhouding wordt aangepast.
- Ground Speed Management: met deze geavanceerde automatisering stelt men de vereiste werksnelheid in en Dynamic Command doet de rest. Opschakelen en gas terugnemen zodra mogelijk gebeurt automatisch, om zo de gewenste snelheid te behouden en tegelijk het brandstofverbruik te reduceren.
- Adjustable Shuttle Aggression: voor sommige taken is het van belang om zo vlot mogelijk van richting te kunnen veranderen. Met de T6 kan de bestuurder kiezen uit drie agressiviteitsniveaus voor de shuttlesnelheid: nog een manier om de prestaties van de Dynamic Command te optimaliseren.
- Dynamic IntelliShiftsystem: dit is het brein achter elke unieke versnellingswissel. Een closed loop-analyse van het motortoerental, het toerental van de in- en uitgaande transmissieas, de belasting en de voorwaartse snelheid garanderen dat elke schakelbeweging consequent en zo vlot mogelijk gebeurt. Zelfs de olietemperatuur is van invloed tijdens koude ochtenden.
- Kick Down: voor de snelste acceleratie trapt de bestuurder het gaspedaal gewoon volledig in. De trekker zal dan automatisch terugschakelen naar een motortoerental bij piekvermogen. Het resultaat: de snelste acceleratie en meer ton getransporteerd op een dag.
- Transport Power Management: boven 22 km/u schakelt de intelligente HI-eSCR NEF-motor over naar een vermogenscurve met een ander profiel, waarbij meer vermogen wordt geconcentreerd bij hogere motortoerentallen. Dit zorgt voor consistente acceleratiesnelheden van de trekker bij elk toerental, van piekvermogen tot maximaal motortoerental.
Elk kenmerk op zich levert zonder twijfel al voordelen voor de gebruiker op. Gecombineerd met de uitstekende acht-traps Powershift krijg je Dynamic Command. Zo wordt een grote sprong voorwaarts gemaakt in de technologische keuzemogelijkheden voor gebruikers.
Superieur comfort voor de gebruiker, minder input van de bestuurder, hoger rendement
Voor de bediening van de T6 Dynamic Command hebben klanten de keuze tussen twee uitvoeringen van de meervoudig bekroonde SideWinder II armsteun: een versie met elektronisch-hydraulische kleppen of een versie voor mechanische kleppen. Voor de mechanische optie is het ingebouwde bedieningspaneel verplaatst naar de voorzijde van de armsteun, zodat men ongehinderd bij de mechanische bedieningshendels kan.
De multifunctionele CommandGrip hendel is eveneens verkrijgbaar in twee uitvoeringen: een vaste versie of optioneel een 'force based' versie op basis van de Auto Command CVT trekkers. Duw de CommandGrip voorwaarts om op te schakelen of achterwaarts om terug te schakelen. Als u de achteruit inschakelt, wordt de logica op een intelligente manier omgekeerd: als u naar achteren trekt, wordt opgeschakeld. Deze logica komt overeen met de bekende bediening van de Auto Command. Als u in de stand Ground Speed Management naar voren duwt, accelereert de trekker tot de gevraagde snelheid. Als u naar achteren trekt, vertraagt de trekker.
De T6 wordt nu nog meer de perfecte trekker voor voorladerwerk dankzij CustomSteer. Dit is een nieuwe stuurfunctie met variabele verhouding, waarbij de T6 met minder omwentelingen van het stuurwiel dezelfde volledige manoeuvreerbaarheid behoudt. Repetitief manoeuvreren tijdens het laden is vereenvoudigd, met slechts één omwenteling van het stuurwiel kunt u volledig van links naar rechts sturen terwijl de nauwkeurige besturing perfect onder controle blijft. Voeg daar nog de 'Brake to clutch' functie (remmen om te koppelen) aan toe, een hydraulische pomp met hoog debiet, een geavanceerde joystick voor de fronthef met transmissiebediening, het dak met excellent zicht, en u begrijpt waarom de T6 Dynamic Command de perfecte trekker voor laadwerkzaamheden is.
De T6 Dynamic Command kan worden aangeboden met Isobus Klasse 3 aansluitmogelijkheden. Gekoppeld aan een ronde balenpers van New Holland met IntelliBale kan de balenpers zelf de trekker stoppen wanneer een baal is gevormd, de baal uitwerpen en de achterklep sluiten. De bestuurder hoeft alleen maar op de shuttle-knop te drukken om het balenpersen te hervatten.
De filosofie van New Holland is dat geavanceerde eigenschappen voordelen moeten opleveren en het niet ingewikkelder moeten maken voor de gebruiker. Gebruiksgemak is een basiscriterium voor het ontwerp en de T6 Dynamic Command vormt hierop geen uitzondering.
Meer info: http://www.newholland.com
Bron: New Holland