
De beste technologiemix in zijn klasse De nieuwe 6 serie van DEUTZ-FAHR

De beste technologiemix in zijn klasse De nieuwe 6 serie van DEUTZ-FAHR
Of het nu gaat om een klein, middelgroot of grootbedrijf, een loonbedrijf of een overheidsinstelling, om ploeg-, verpleeg-, transport-, oogstwerk of gemeentewerken, tractoren dienen 100% te beantwoorden aan het bedrijfs- en werkprofiel. Dit verloor DEUTZ-FAHR bij het ontwikkelen van de nieuwe 6 serie nooit uit het oog. Met 12 modellen van 156 pk/115 kW tot 226 pk/166 kW, twee wielbases, drie verschillende transmissies, twee soorten cabine met verschillend niveau van comfort en talloze opties biedt de nieuwe 6 serie een uitstekende mix van technologie in de hogere prestatieklasse.
Landbouwers hebben de keuze uit drie versnellingsbakuitvoeringen: De Powershift-modellen met vijf handgeschakelde versnellingen, zes vooruit- en drie achteruit (30+15, 54+27 met kruiptransmissie). De RCShift-modellen zijn uitgerust met een nieuwe, volautomatische transmissie met vijf versnellingen, zes vooruit- en drie achteruit (30+15, 54+27 met kruiptransmissie). Met zijn intelligente en adaptieve schakelsysteem past de tractor zich meer aan de bestuurder aan dan omgekeerd. De beproefde en solide TTV-transmissie biedt optimaal schakelcomfort met continue toerentalregeling. De snelheid bedraagt 0,2 km/u - 40 km/u of 50 km/u en de nieuwe software zorgt nu voor nog meer efficiëntie. Alle transmissies halen de wegsnelheid van 40 km/u of 50 km/u met een lager toerental, met het oog op minder brandstofverbruik en meer comfort. Alle transmissiefuncties zijn gebruiksvriendelijk en eenvoudig te programmeren en controleren op de ingebouwde displays.
De overzichtelijke en aangename MaxiVision cabine onderscheidt zich met zijn voortreffelijk, panoramisch zicht en gebruiksgemak. Het nieuwe InfoCentrePro in het dashboard is uitgerust met een kleurendisplay van 5. Het toont alle actuele bedrijfsgegevens en de bestuurder kan het aanpassen aan zijn behoefte aan informatie. De nieuwe armleuning met de MaxCom-joystick is zeer ergonomisch. Optioneel is er een verlichtingspakket met LED-lampen (40.000 lumen) verkrijgbaar met maar liefst 16 werklampen om altijd een overal trefzeker te kunnen werken. Cabine en motorkap zijn gescheiden, hetgeen resulteert in aanzienlijk minder geluidshinder, trillingen en warmte. Het nieuwe aircosysteem werkt geruisloos en zorgt voor gelijkmatige verdeling van de lucht, iets wat uniek is voor deze klasse.
Voor alle modellen zijn er drie soorten cabinedaken leverbaar: een openzetbaar groen dak van polycarbonaat, een glazen dakluik met UV-absorptie of de versie met FOPS-beveiliging voor optimaal zicht en veiligheid tijdens het werk met de voorlader.
De klant heeft de keuze uit verschillende niveaus van comfort en talloze technische cabine-opties: de standaardcabine MaxiVision 2 voor alle TTV-modellen of de RCShift-modellen met elektrohydraulische ventielen, de MaxiVision-cabine voor de RCShift- en Powershift-modellen met mechanische ventielen. Op alle modellen kan voor de voorlader en het hydraulische systeem aan de voorkant mechanische of elektrohydraulische regeling worden geselecteerd.
De nieuwe 6,1 l motor van Deutz stemt niet alleen overeen met de Tier4 Final emissienormen, maar biedt tevens een hoger reservekoppel en meer startkoppel en dat alles met een lager brandstof- en AdBlue-verbruik (5%) dan de vorige modellen. De nieuwe elektronische viscoventilator en het gepatenteerde, nieuwe koelsysteem zorgen voor meer efficiëntie; de nieuwe lichtgewicht structuur kan volledig worden geopend en is dus onderhoudsvriendelijk.
Ook het intelligente en adaptieve ophangsysteem op de vooras is uniek voor 6 serie en draagt bij tot maximale stabiliteit onder alle omstandigheden. Tijdens transportwerkzaamheden worden stabiliteit en veiligheid in stand gehouden door het innovatieve Antiduiksysteem. De nieuwe 6 serie is de enige standaardtractor die optioneel is uitgerust met hoogpresterende droge schijfremmen op de vooras (6205 en 6215 TTV). Laten we ook de rembekrachtiging niet vergeten, nl. het grootste remvermogen reeds bij lichtjes intrappen van het rempedaal.
Met zijn intelligente, adaptieve vering is ook de nieuwe vooras van 6 serie uniek voor deze prestatieklasse. Ze ondersteunt max.stabiliteit onder moeilijke werkomstandigheden waar veel trekkracht is vereist. Stabiliteit en veiligheid worden in stand gehouden door het innovatieve Antiduiksysteem. De 6 serie is de enige standaardtractor die is uitgerust met hoogpresterende droge schijfremmen op de vooras (6205 en 6215 TTV). In combinatie met het Booster-remsysteem zorgen ze al bij licht intrappen van het rempedaal voor maximale remprestaties.
Met vier aftakas toerentallen aan de achterzijde (540/540E/1000/1000E) en 1000 of 1000E aan de voorzijde worden alle taken doeltreffend voltooid. De ECO-modus kan het brandstofverbruik aanzienlijk verlagen.
De nieuwe 6 serie kan optioneel worden uitgerust met de allernieuwste DEUTZ-FAHR-systemen voor Precisielandbouw. Het centrale bedieningselement is uniek qua vorm en functies: de i-Monitor 2.0 met display van 8 of 12.
Met zijn enorme keuze aan functies en opties biedt de nieuwe 6 serie van DEUTZ-FAHR landbouwbedrijven de kans om zelf voor deze tractorklasse, hun eigen perfecte technologiemix samen te stellen.
De nieuwe 6 serie in één oogopslag:
- De beste technologiemix in zijn klasse
- Velerlei optionele kenmerken
- 12 modellen van 156 pk/115 kW tot 226 pk/166 kW
- Drie transmissieopties: Powershift, RCShift (volautomatisch schakelen), TTV
- topsnelheid van 40 of 50 km/u bij uiterst laag motortoerental (SuperECO)
- Nieuwe bedieningselementen en comfortfuncties
- Motoren met betere prestaties voor Tier4 Final emissienormen
- Nieuwe koelsysteem, geheel van aluminium en ontgrendelsysteem met patent
- Adaptieve voorasvering
- Exclusief remsysteem met externe, droge schijfremmen en rembekrachtiging
- Alle elektrohydraulische ventielen kunnen proportioneel worden gestuurd
Meer info: http://www.deutz-fahr.com
Bron: DEUTZ-FAHR