
De nieuwe DEUTZ-FAHR C9000-maaidorsers: logica en emotie

De nieuwe DEUTZ-FAHR C9000-maaidorsers: logica en emotie
Belangrijk nieuws in huize DEUTZ-FAHR en weer een stap verder in het aanbod van het volledige assortiment: hoofdrolspeler Serie C9000. Een thema voor machines die een lans breken voor efficiëntie, die gekenmerkt worden door belangrijke technische innovaties, minder uitstoot en een verhoogd comfort in de cabine.
stroschudders en de heuvelmodellen
Er zijn vier modellen: De C9205 TS en C9206 TS met 5 en 6 stroschudders en de heuvelmodellen C9205 TSB en C9206 TSB, met het Balance-systeem voor hellingcompensatie (20% lateraal en 6% in de lengte). Uitgerust met een nieuwe instelbare achteras en vierwielaandrijving en het beproefde en exclusieve antislipsysteem voor een maximale productiviteit in alle soorten terrein.
Een Mercedes-motor (6R1000 T4F, 7,7 lt) om topprestaties te waarborgen, met 260 kW (354 PK) motorvermogen voor de C9205 en 290 kW (395 PK) voor de C9206. Dankzij de EGR-klep en de SCR-technologie met AdBlue, die samen de uitstoot van stikstofoxide (NOx), een van de voornaamste vervuilende producten van het verbrandingsproces, drastisch reduceert, wordt voldaan aan de niveau 4-emissienormen (Tier 4 Final).Bovendien waarborgt de vooruitstrevende, exclusieve constructietechniek van de machine, die wordt gekenmerkt door transmissies aan weerszijden van de machine, betrouwbaarheid en efficiëntie.
Alle modellen zijn uitgerust met het hoge capaciteits maaibord, dat nu ook leverbaar is in een 9-meter uitvoering. De massieve constructie, het Autocontrol- en het Schumacher Easy Cut II-systeem waarborgen veiligheid onder alle omstandigheden en een gelijkmatig maaien met minder slijtage en een hogere brandstofbesparing.
De reeks mogelijke toepassingen van de C9000 is uitgebreid met de VARICROP-balken met borden, waarbij de diepte met stappen van 70 cm kan worden vergroot, en die verkrijgbaar zijn in versies van 5, 5,5, 6,5, 7,5 en 8,5 m.
Maxi-Crop-dorssysteem
Naast het Maxi-Crop-dorssysteem en de exclusieve concave dorskorf met verstelbare onderdelen, vallen ook de hydraulische omkeerinrichting van het toevoerkanaal en het Extra Feeding-toevoersysteem (en nog vele andere specifieke onderdelen) op. Het exclusieve elektrohydraulische afstelsysteem voor de lagers van het maaibord maakt het assortiment van toonaangevende uitrusting op de machine - ontworpen met een focus op het continu en uniform aanleveren van gewassen naar de dorscomponenten, compleet. Voor wat betreft de capaciteit op het gebied van het scheiden van het graan, zorgt het Maxi-Crop-systeem en de lange schudder voor optimale prestaties. Het graan wordt gereinigd en blijft onbeschadigd dankzij andere, exclusieve en beproefde inrichtingen van DEUTZ-FAHR, zoals de voorbereidingsbodem met in 2 stappen verwijderbare segmenten, de turboventilator, de brede zeven en het DGR (Double Grain Return)-opvangsysteem aan weerszijden van de machine.
De bestuurderscabine met uitstekend zicht is perfect geïntegreerd in het nieuwe design, met een reeks lichten en spiegels met dubbele reflectoren en elektrische instelling. De zachte, uitnodigende stoelen voor bestuurder en passagier zijn uitgerust met een ingebouwde grote thermoskoeler met een inhoud van 21 liter voor maximaal comfort en gemak tijdens lange werkdagen. De zachte stofwerende bekledingen zijn zodanig uitgevoerd dat zelfs de meest veeleisende gebruiker het naar zijn zin heeft Ook het design van het stuurwiel en de stuurkolom zorgt voor een optimale ergonomie en rijveiligheid, zowel op het veld als op de weg.
De nieuwe multifunctionele bedieningshendel met geïntegreerde functies voor het bedienen van het maaibord, de automatische koppeling en de automatisch haspelbediening en -instelling, het activeren en openen van de afvoerbuis en de veiligheidsknop voor het stoppen van de dorscomponenten, vormen voorbeelden van een baanbrekende ergonomie en optimaal gebruiksgemak.
Bovendien kan de operator met de nieuwe CCM (die bestaat uit een kleurenscherm dat in de bedieningsconsole is ingebouwd) het dorssegment op snelle en eenvoudige wijze bewaken en afstellen met behulp van zowel het intuïtieve touchscreen als de handige fysieke knoppen, voor een maximum aan comfort, ook tijdens het werk.
De vooraf ingestelde schermen voor transport over de weg of werk op de akker zijn zodanig ontworpen dat zij altijd de juiste informatie weergeven, ongeacht de situatie.
Commander Control Management
De nieuwe CCM (Commander Control Management) is innovatief en intelligent en kan door de gebruiker worden gepersonaliseerd. Instellingen kunnen voor alle soorten producten en te bewerken percelen worden opgeslagen, waardoor de tijd voor het voorbereiden van de maaidorser aan het begin van de arbeidsdag wordt gereduceerd.
Tot slot biedt de nieuwe machine ook efficiënte oplossingen voor dagelijks en niet-gepland onderhoud, met gemakkelijke en snelle toegang tot de transmissies en andere belangrijke punten op de machine.
Elk detail van de nieuwe DEUTZ-FAHR-maaidorser is ontworpen voor duurzaamheid en de best mogelijke prestaties voor iedere oogst. Wanneer u voor de C9000-serie kiest, kunt u rekenen op een machine waarvan elke functie is ontworpen met het oog op een optimale efficiëntie en productiviteit.
Meer info: http://www.deutz-fahr.com
Bron: DEUTZ-FAHR