John Deere en Kraakman B.V. kondigen nieuw verantwoordelijkheidsgebied aan in Noord Nederland

Heropening van negen vestigingen
John Deere is verheugd aan te kondigen dat Kraakman B.V. nu als nationale dealer de verantwoordelijkheid overneemt voor Nederland, inclusief het voormalige verantwoordelijkheidsgebied van GroeNoord Ag & Turf B.V. in Noord-Nederland. Kraakman B.V. werkt momenteel hard aan de heropening van verschillende bestaande locaties die bekend zijn bij klanten in die regio. In de komende 10 dagen zullen de Ag & Turf-vestigingen in Akkrum (Friesland), Dronten (Flevoland), Zijldijk (Groningen), Oldehove (Groningen), Smilde (Drenthe), één Ag- en één Turf vestiging in Dalen (Drenthe) en één Ag- en één Turf-vestiging in Emmeloord (Flevoland) openen en service en verkoop van reserveonderdelen en volledige machines aanbieden.
De negen locaties vormen een vertrekpunt voor Kraakman in dat gebied en Kraakman streeft ernaar om zijn dealernetwerk in Noord- en Oost-Nederland verder uit te breiden en te laten groeien om deze klantenbasis beter van dienst te zijn. In deze beginfase — naast de zeven nieuw geopende locaties — zal Kraakman een mobiele serviceorganisatie inzetten met ongeveer 46 servicebussen, waardoor onmiddellijke service aan klanten in de hele regio mogelijk wordt. Kraakman neemt meer dan 130 medewerkers van GroeNoord over, waardoor de continuïteit van service en expertise gewaarborgd blijft. Ton Fabrie, Operationeel directeur, en Sjors van Deursen, Commercieel Directeur bij Kraakman B.V., benadrukken: “Wij zetten ons in om uitstekende verkoop- en serviceondersteuning te bieden aan onze nieuwe klanten in de regio, net zoals we dat al lange tijd doen in ons traditionele verantwoordelijkheidsgebied.” Kraakman zal nu premium producten voor de landbouw-, tuin- en golfsectoren in het hele land aanbieden, ondersteund door uitstekende service. De jarenlange ervaring van het bedrijf in precisielandbouw en mobiele diensten zal ook voordelig zijn voor klanten in de regio.
Sebastian Höck, Manager Dealerontwikkeling bij John Deere, zegt: “Sinds het al vroeg in de faillissementsprocedure duidelijk werd dat een succesvolle herstart van GroeNoord Ag & Turf B.V. niet mogelijk was, zijn we zeer tevreden dat Kraakman snel en professioneel is ingesprongen. Zij zijn erin geslaagd om veel van de belangrijkste vestigingen te heropenen en een aanzienlijk aantal medewerkers te behouden binnen slechts drie maanden na het faillissement.”
Terwijl Kraakman met succes zijn voetafdruk uitbreidt in het voormalige verantwoordelijkheidsgebied van GroeNoord Ag & Turf B.V., werken John Deere, Kraakman en de curatoren momenteel samen aan een proces dat binnenkort de overdracht van nieuwe klantmachines mogelijk zal maken. “Aanvullende werkstromen zijn gaande over hoe de verplichtingen die zijn aangegaan met onze klanten via GroeNoord Ag & Turf B.V. kunnen worden gedekt. Met de steun van Kraakman zullen we ons uiterste best doen om een soepele overgang mogelijk te maken en mogelijke financiële schade voor onze klanten door het faillissement te beperken, inclusief de erkenning van aanbetalingen die al zijn gedaan voor nieuwe John Deere machines aan GroeNoord,” benadrukt Sebastian Höck, Manager Dealerontwikkeling bij John Deere.
Kraakman als bedrijf, en dus zijn klanten, zullen profiteren van de toegenomen schaal en omvang van de operaties. Bovendien maakt de uitbreiding de onderneming aantrekkelijker voor hooggekwalificeerd personeel, biedt het de mogelijkheid om de teams verder te ontwikkelen en stelt het de optimalisatie van de gehele operatie en processen mogelijk, waardoor de efficiëntie wordt verhoogd om klanten beter van dienst te zijn.
Bron: John Deere