Pichon, het nummer 1 merk voor mengmesttankers in Frankrijk, breidt uit naar Duitsland


Een nieuwe mijlpaal voor Samson Group A/S
Door het merk Pichon te integreren in haar portfolio in Duitsland, blijft Samson Group A/S haar internationale aanwezigheid versterken en streeft zij ernaar haar marktaandeel te vergroten. Om het merk aan het Duitse publiek voor te stellen, werd op 26 februari een persconferentie gehouden.
Introductie van Pichon in Duitsland
De officiële lancering van Pichon op de Duitse markt werd op 26 februari aangekondigd tijdens een persconferentie bij HILMER GmbH in Moringen. Dit evenement bracht de gespecialiseerde landbouwmedia van Duitsland samen, presenteerde het Pichon-productassortiment en de komende marketinginitiatieven die gepland zijn om de toetreding tot deze nieuwe markt te ondersteunen.
Mengmesttanks en een breed scala aan toepassingsgereedschappen
Voortbouwend op zijn sterke reputatie in Frankrijk, arriveert Pichon in Duitsland met een uitgebreid productaanbod. Het assortiment SV-mengmesttanks heeft zijn waarde al bewezen en wordt aangevuld met verschillende tools die zijn ontworpen om het gebruik van organische meststoffen te optimaliseren. Incorporators, injectoren, sleepschoengieken en druppelslangbomen maken het aanbod van Pichon voor de Duitse markt compleet.
Vanaf het moment dat Pichon in 2019 werd overgenomen, was het voor het management van Samson Group A/S duidelijk dat het merk ooit in Duitsland zou worden geïntroduceerd. Vandaag, na een aantal jaren van werk en belangrijke mijlpalen, zoals het standaardiseren van processen, de introductie van de SV-serie slurrytankers en de lancering van de TSB-sleepschoenboom, is de komst van Pichon naar Duitsland volkomen logisch. Het merk is klaar om deze nieuwe uitdaging aan te gaan, ondersteund door een Duits verkoopteam onder leiding van Kay Rathjen, Territory Manager Duitsland en Oostenrijk, samen met vijf vertegenwoordigers.
Een strategie met twee merken
Voor de distributie hanteert het verkoopteam een dual-brand strategie, wat betekent dat in alle regio's waar mogelijk, Pichon-producten worden aangeboden via het reeds bestaande Samson-verkoopnetwerk.
"Duitsland is een van de markten waar Samson Group A/S haar positie wil versterken. Onze producten zijn vooral gericht op boeren en loonwerkers, die al hoge verwachtingen hebben van nauwkeurige mesttoediening. Voor het Duitse team is het een spannende uitdaging om het Samson-assortiment en nu Pichon uit te breiden naar een breder klantenbestand. Ik kijk ernaar uit om te zien hoe de Duitse markt zich voor ons ontwikkelt", zegt Kay Rathjen, Territory Manager Duitsland en Oostenrijk, voordat hij eraan toevoegt: "Ik zie een aanzienlijk potentieel voor Pichon, vooral in Zuid-Duitsland. Vorig jaar was ongeveer de helft van de 2.000 verkochte mengmesttanks in Duitsland uitgerust met vacuümtechnologie. Pichon zet zich 100 procent in voor deze technologie en blijft een echte specialist op dit gebied. Die expertise willen we nu beschikbaar stellen aan Duitse boeren en loonwerkers."
Bronnen: Samson Group A, s