
CNH rolt nieuwe AI-tool uit voor directe klantenondersteuning

Een CNH-chatbot aangedreven door kunstmatige intelligentie (AI) verandert het spel als het gaat om het helpen van dealers om klanten te ondersteunen. De CNH AI Tech Assistant-tool is al aan het werk bij meer dan 300 geautoriseerde landbouw- en bouwdealergroepen in Noord-Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland, en er is een wereldwijde uitbreiding aan de gang.
Het werkt door gesprekken te simuleren om een diagnose en reparatieplan te bieden voor machines van CNH-merken. Deze unieke tool is ontwikkeld met feedback van dealers. Met deze tool kunnen dealertechnici tijd besparen op reparaties door snelle en nauwkeurige antwoorden te geven op technische vragen. "De AI Tech Assistant is transformerend en zet een koers uit in de toekomstige ontwikkeling van tools die instinctief is om aan de behoeften van dealers te voldoen. Ons doel binnen het Global Parts & Service-team is om reparatieprocessen te vereenvoudigen, de uptime en de klanttevredenheid van hun machine te verbeteren", zegt Rosella Risso, Head of Agriculture Parts & Service bij CNH.
Bron: CNH