Video: Oxbo AT5104 LNMS zelfrijder aan het bouwland bemesten
Onder de motorkap vinden we een Scania 6-cilinder in-lijn dieselmotor met 550 pk. De mechanische aandrijving zorgt voor efficiënte benutting van het beschikbare vermogen. Dit vertaalt zich in een voordelig brandstofverbruik zoals we kennen van de 3- en 5-wieler. Als transmissie wordt de continu variabele ZF Eccom 5.5 gemonteerd. De oliepompen zitten bij de achteras van de machine en worden aangedreven door de aftakas van de versnellingsbak. Om brandstof te besparen zijn de oliepompen gedurende wegtransport uit te schakelen. In het veld is de machine op alle wielen aangedreven en gestuurd. Op de weg wordt boven de 25 km/ u de achterasbesturing uitgeschakeld. De vierwieler kan uitgerust worden met verschillende bandenmaten, de mogelijkheden variëren van de hoogste 1000/65R32-band tot de breedste 1250/50R32-band.
Beeld: Trekkerweb